Eerste stappen: Hoe het spelen van games mij een betere leidinggevende maken !

Dit zijn mijn eerste stappen om mijn ervaringen in “reallife” leidinggeven en het spelen van een game-karakter wereldkundig te maken. En dan vooral waar de overeenkomsten zitten. Wat kunnen we leren van het spelen van games?
Een gedachte die me al lang bezighoudt. Met de recente ontwikkeling van games en de veranderende verwachtingen naar leidinggevenden komen deze wereld steeds dichter bij elkaar.
Ik geloof niet in werk/privé-scheiding en ook steeds minder in reallife/virtuallife-scheiding.
Volgens mij zijn wij altijd dezelfde persoon !! en anders doen we onszelf geweld aan.
Hoe langer ik games speel hoe meer mijn char (gamerstaal voor “poppetje”, “karakter”) een afspiegeling van mijn zelf wordt. Steeds meer natuurlijke eigenschappen komen terug en ook de manier waarop mijn char communiceert en de rol die hij van nature pakt gaan steeds meer overeenkomen met het “echte leven”.

Dit vindt ik een fasinerende ontwikkeling………

Geef een reactie

