SWTOR: early acces en launch-day

Sorry voor de nerdy-game-talk….maar tja dat is wat er nu eenmaal bij hoort. Ik zal proberen zoveel mogelijk uit te leggen voor al de non-gamers die mijn blog lezen.

Dus deze eerste post is ook gelijk een soort van tutorial (uitleg)

Het begon allemaal ruim 2 jaar geleden. Bioware (spelletjesmaker) kondigde aan een starwars-game te maken en wel een MMORPG (Massive Multi Player Online Role Playing Game, of in goed Bredaas “meej veul mensen tegellijk in hetzelfde spellukke meej de computer op ut internet”).
Wie is er niet groot mee geworden…Luke, Leia, Han, r2d2, yoda en nu krijgen we zelf de kans om een jedi te zijn en met een lichtzwaard te zwiepen. En dat allemaal verpakt in een online-game die je met andere spelers over de hele wereld kan spelen…..Ik zeg, “count me in”.
Dus so begon het lange wachten, beetje bij beetje werden we door Bioware gevoed met beelden en concepten, zodat de buzz rondom deze game aan bleef houden. Uiteindelijk een van de games waar mensen over de hele wereld naar uitkeken. Rond de zomer werd duidelijk dat er nog een launch (lancering van een game) in 2011 zou plaatsvinden en dat je alvast kon pre-orderen (reservering maken). Als je op tijd zou pre-orderen maakte je kans om deel te mogen nemen aan de open-beta en kon je early-acces krijgen. Open-beta staat voor een testperiode waarin toekomstige gamers alvast de game mogen testen om bugs te vinden en om de game te verbeteren. Closed beta is echt alleen voor gametesters, iets wat ik nog steeds niet ben geworden, maar open-beta is voor een breder publiek.
Eind november was het zo ver, 5 dagen open-beta….Geweldig !! De game beloofde een briljante te worden. Nu begon het wachten op de uiteindelijke launchdatum en mogelijke early-acces (voor de start datum al de game mogen spelen).

Uiteindelijk kwam op 14 december de “heilige mail” binnen ik kon vanaf 14 december starten met de game, bijna een week voor de wereldwijde launchdate van 20 december.
Nu sloeg me de keuzestress om het hart….welke class (klasse) moest ik gaan spelen en welke zijde zou ik moeten kiezen.
Hier kwam mijn overeenkomst met rl (reallife) weer duidelijk naar voren. De game kent een light- en darkside, ik kon er mij maar niet toe zetten om te kiezen voor de darkside, so lightside it is !!
Nu de keuze voor class ? Zoals vele MMORPG”s hanteert ook SWTOR in principe de heilige 3-eenheid; Tank, healer en dps. Tank is de “sterke man of vrouw” die veel klappen kan opvangen en vaak zwaar bepantserd is. De healer, is de genezer van de groep en altijd onmisbaar. Dps staat voor “damage per second”.
Ha simpel, het was duidelijk dat ik zou starten met een jedi. En wel eentje die veel combat zou zien, dus niet op een afstandje mensen healen (een keuze die ik in andere games vaak wel maakte). Ik wil deze keer in de frontlinie staan !.
Dus een jedi knight was born……. Volgende keuze, welke naam ? Pfff je moet er wel een paar jaar mee doen, dus goed over nadenken. Ik heb hier wat ervaring mee dus houdt al jaren een noteblockje bij waarin ik namen uit boeken, comics etc. noteer. Blader, blader,blader…juist daar staat hij “Zev”, helder krachtig en ook voor Engelstaligen goed uit spreken en makkelijk in te typen.
Nu kan het beginnen. De spanning van de eerste keer opstarten van een nieuwe game………geweldig ! Fantastische intro-film… en hup daar gaan we….
Light-side: √
Jedi Knight : √
Naam: √ (gelukkig nog beschikbaar)
Uiterlijk: mmmmm dat is altijd een momentje… je loopt er wel lang mee rond…dus we gaan voor de “gedistingeerde look”: √

En launch…eerste stappen..


Welkom Zev.

To be continued…………………

Geef een reactie

